Wednesday, May 8, 2013

ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ - ဦးေရႊေအာင္

လူသည္ မိမိ၏ ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ လူကိုၾကည့္၏။ ၾကည့္စရာ အာရံုကား လူပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ သူၾကည့္ေသာ မ်က္စိက ပပဥၥ မ်က္စိ ျဖစ္ေနလ်ွင္ လူကို လူဟူ၍မျမင္။ လူကို ျမန္မာ ဟူ၍လည္း ျမင္မည္။ တရုတ္ ဟူ၍လည္း ျမင္မည္။ ကုလားဟူ၍လည္း ျမင္မည္။ အဂၤလိပ္ဟူ၍လည္း ျမင္မည္။ ဤသို႔ ျမင္ခ်င္းသည္ လူကို ပပဥၥမ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ပပဥၥ ဟူသည္မွာ တဏွာ မာန ဒိဌိ တို႔၏ အမည္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လူကို ပပဥၥ မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္လ်ွင္ ခ်စ္ျခင္းေသာ္လည္း ျဖစ္မည္။ မုန္းျခင္းေသာ္လည္း ျဖစ္မည္။ ခ်စ္ျခင္းႏွင့္ မုန္းျခင္း ထိုႏွစ္မ်ဳိးတြင္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးသည္ မုခ် မေသြ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ပပဥၥ မ်က္စိျဖင့္ လူကုိၾကည့္တတ္ျခင္းသည္ ထိုၾကည့္သူ၏သ႑ာန္၌ ပမာဒတရား လႊမ္းမိုးေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ပမာဒ တရားဟူသည္မွာ ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ျခင္း၌ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ျဖစ္ေနေအာင္ ျပဳတတ္ေသာတရားျဖစ္၏။ ယင္း ပမာဒတရားကား သူကိုယ္တိုင္လည္း အကုသိုလ္ျဖစ္၏။ ကိန္းေအာင္းျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္ကိုကိုလည္း အကုသိုလ္ လုပ္မိေအာင္ ဖန္တီး၏။
အကယ္၍ လူကို ျဗဟၼစိုရ္မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္ပါက ျမန္မာဟူ၍လည္း မျမင္ တရုတ္ဟူ၍လည္း မျမင္ ကုလားဟး၍လည္း မျမင္ အဂၤလိပ္ဟူ၍လည္း မျမင္ လူကို လူဟူ၍သာ ျမင္၏။ ထို႔အျပင္ လူကို ဝန္းႀကီးခ်ဳပ္ ဟူ၍လည္း မျမင္ ရံုးေစာင့္ ဟူ၍လည္းမျမင္။
ျဗဟၼစိုရ္ မ်က္စိျဖင့္ လူကိုၾကည့္၍ လူအျဖစ္ ျမင္ေသာအခါ ထိုျမင္သူ၏ သႏၲာန္၌ ခ်စ္ျခင္းလည္း မျဖစ္ မုန္းျခင္းလည္း မျဖစ္။ ခ်စ္ျခင္းႏွင့္ မုန္းျခင္း ႏွစ္မ်ဳိးစလံုး အကုသိုလ္ ျဖစ္၏ ။ ဤေနရာ၌ ခ်စ္ျခင္းကို အဘိဇၩာဟူ၍ ဆို၏။ မုန္းျခင္းကို ေဒါမနႆ ဟူ၍ ဆို၏။ အဘိဇၩာႏွင့္ ေဒါမနႆမွာ က်မ္းဂန္သံုး ေဝါဟာရ ျဖစ္၏။ အမွန္အားျဖင့္ ျဗဟၼစိုရ္ မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္တတ္ေသာသူမ်ား၏ သ႑ာန္၌ ေမတၱာ ကရုဏာ မုဒိတာ ဥေပကၡာဟူေသာ ကုသိုလ္တရားမ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါ၏။

ဦးေရႊေအာင္(မဟာဝိဇၨာ- သကၠတ)
(ဝဋံသကာ ႏွင့္ သိေရာမဏိ)
အျမင္မ်ားေျပာင္းလဲျခင္းႏွင့္အေတြးအျမင္စာစု
စာမ်က္ႏွာ - ၂၁- ၂၂

No comments:

Post a Comment