Tuesday, June 4, 2013

ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

၁၉၂၂ ခုႏွစ္တုန္းက ဘ႐ုိင္ယူးေဆာ့က ဤသို႔ေျပာခဲ့ပါသည္။

ဒႆနိကေဗဒ သေဘာျဖင့္မဟုတ္ဘဲ အႏုပညာနယ္ပယ္တြင္သံုးစဲြေနသည့္ သေဘာအရေျပာရလ်ွင္ သ႐ုပ္မွန္ဝါဒ-ရီယယ္လစ္ဇင္း ဆိုသည္မွာ ပကတိအစစ္အမွန္ကို အႏုပညာရွင္က သစၥာရွိစြာ ေဖာ္ျပျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ပကတိအစစ္အမွန္ကို မေဖာ္ျပသည့္ အႏုပညာရွင္ဟူ၍ ဘယ္သူ ဘယ္ေနရာ ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္တိုင္းျပည္ ဘယ္ကာလတြင္ ရွိခဲ့ဖူးပါသနည္း။ သ႐ုပ္မွန္ဟုတ္၏ မဟုတ္၏ ကဲြျပားအျငင္းပြားေနၾကျခင္းမွာ အစစ္အမွန္ သ႐ုပ္မွန္ဆိုေသာ စကားလံုးကို နားလည္ရာတြင္ ကဲြလဲြေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အီတလီျပည္ ရီေနဆြန္းေခတ္က ပန္းခ်ီဆရာႀကီးမ်ား သို႔တည္းမဟုတ္ ရာဖီယယ္အႀကိဳေခတ္ ဆရာႀကီးမ်ားဟု ဆိုသင့္ေသာ ဒတ္ခ်္ႏွင့္ ဖလင္းမစ္ ႐ႈခင္း ပန္းခ်ီဆရာႀကီးမ်ားသည္ေကာ အစစ္အမွန္မဟုတ္ေသာ သ႐ုပ္မွန္မဟုတ္ေသာ အရာမ်ားကို ေရးဆဲြခဲ့ၾကပါသေလာ။ အခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဖန္သူမ်ားက အစစ္အမွန္ႏွင့္ နည္းနည္းမွ မတူသည့္ အေသြးအေရာင္ ကြက္ကြက္ႀကီးေတြ ေဆးစက္အတံုးအကြက္ေတြကို ေရးဆဲြခဲ့ၾကသည္ဟု စြပ္စဲြခဲ့ၾကေသာ အင္ပရက္ရွင္းနစ္ ပန္းခ်ီသမားမ်ားသည္လည္း အစစ္အမွန္မဟုတ္လ်ွင္ ဘာကို ေရးဆဲြခဲ့ၾကပါသနည္း။ သူတို႔သည္လည္း အစစ္အမွန္ကို သစၥာရွိစြာ ေဖာ္ျပရန္ က်ြန္ေတာ္တို႔၏ အျမင္အာ႐ံုမွ ျမင္ရသည့္အတိုင္း ေဖာ္ျပရန္အတြက္ ေဆးကြက္အတံုးအတစ္ႀကီးေတြကို သံုးခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

(ဆရာ ျမသန္းတင့္ - ဘာသာျပန္ေသာ လူမ်ား သကၠရာဇ္မ်ား ဘဝ)မွ

No comments:

Post a Comment